maanantai 14. syyskuuta 2015

Long time no see

Jahas, töiden alku ja loman loppu tarkoitti siis jälleen totaalista blogin laiminlyömistä. Niiiiin monta kertaa oon halunnut tulla kirjoittamaan, mut yksinkertaisesti ei oo vaan ollut aikaa.

Mulla oli postaus suunniteltuna, ja oon viikon yrittänyt löytää aikaa tehdä sen, mutta nyt mulla käytössä oleva miehen vanha puhelin kieltäytyy yhdistymästä tietokoneeseen. Mullahan turposi oman puhelimen akku keväällä, joten jouduin ottamaan "väliaikaisesti" miehen vanhan puhelimen, josta on näyttö halki ja mitä kaikkea. Vielä ei oo ollu rahaa uuteen puhelimeen, elättelen toivoa että kuukauden päästä synttäriyllärinä mua odottais uusi puhelin. .Jouduttekin nyt siis vaan lukemaan mun satunnaisia kuulumisia

Töissä on nyt siis oltu kuus viikkoa kesän jälkeen ja ei oo ihan helpointa aina ollut. Julkisesti en ihan kaikkea kuitenkaan voisi sanoa eikä mulla oo ihan hirveesti mielenkiintoa käyttää vapaa-aikaani työasioiden vatvomiseen. Joten totean vain, että töihin on palattu, kiirettä on ollut ja arki on pääasiassa ihan mukava. Olen ehdottomasti sellainen ihminen, joka tarvii tekemistä, rutiinit ja päivärytmin sekä sen tunteen että on jokin muu syy nousta sängystä aamuisin kuin haahuilemaan kotona pidempiaikaisesti.

Kesällä sain aika monet mun rakkaista harrastuksista takaisin, kun oli enemmän aikaa, ja oon joistakin yrittänyt pitää rentoutumismetodeina kiinni, vaikka sitten vain puolen tunnin ajan päivässä silloin tällöin. Rentoutuminen on mulle vähän vaikeaa, siihen vaikuttaa aika paljon vanhempien eron jälkeen koetut asiat, ylisuorittaminen ja muista huolehtiminen. Stressaavimpina aikoina alan myös helposti ylikontrolloida kaikkea selvitäkseni stressistä. Joudun usein muistuttamaan itseäni rentoutumisesta ja helposti kuormitan itseäni liikaa suorittamalla myös vapaa-aikaa.


                                                      
















Musiikki on mulle aina ollut paras keino rentoutua, käsitellä vaikeita asioita, saada lohtua, vahvistaa iloisia hetkiä ja musiikki on isona osana muistojen luomisessa. Musiikin kuuntelu jää mulla harmikseni nykyään arkisin tosi helposti, koska oon kaikki päivät melussa niin oon vapaa-ajalla mieluusti vaan hiljaa. Kaipaan musiikkia kovasti, mutta mun sietokyky jatkuvan taustamelun suhteen on tosi matala nykyään. Pyrin kuitenkin kuuntelemaan musiikkia edes vähän päivittäin, koska tiedän miten paljon sillä on merkitystä mun henkiselle hyvinvoinnille.







Mun tän hetken parhaasta rentoutumiskeinosta mulla ei valitettavasti oo kuvia, koska kaikki on puhelimessa, joka siis ei edelleenkään suostu yhteistyöhön. Kyse on siis aikuisten värityskirjoista, joista kuulin eka kerran kesän alussa. Satuin näkemään paikallisen supermarketin lehtihyllyssä aikuisen värityskirjan loman alussa, ja oli pakko käydä hakemassa se, koska en vaan saanu unohdettua sitä, miten siisti sellainen olis. Nyt mulla on erilaisia kirjoja jo kolme ja on kyllä ihan loistava keino rentoutua rankan työpäivän jälkeen. :) Unohtuu stressit ja murheet kun keskittyy yksityiskohtaisiin kuvioihin ja on hauska nähdä myös valmis lopputulos kun on tunteja tai päiviä värittänyt kuvaa. Suosittelen kaikille! Ruokkii myös luovuutta hyvin.

Tässä tais aika pitkälti olla kaikki tällä kertaa. Kaikki on siis ihan hyvin, niin töissä kuin kotona. :) Ehkä palailen vielä myöhemmin tällä viikolla, jos puhelin suostuu siirtämään kuvat johonkin itsestään.Tämä viikko menee kyllä töiden lisäksi melko pitkälti mun 30-vuotissynttäribileiden valmistelussa. Bileet on lauantaina, oikeaan päivään on kyllä sitten vielä kolme viikkoa. Bileet on 50-lukuteemalla ja oon niitä nyt pari kuukautta valmistellut, mies on ollut myös ihana apu ideoineen, on ollut tosi hauska miettiä asioita yhdessä, ja että mieskin on ollut innoissaan mulle tärkeästä asiasta. :) Enää en millään malttais odottaa juhlia! Palaan sitten viimeistään niillä kuvilla, joita en aio kyllä tuolla kakkapuhelimella edes ottaa. :D

Kivaa viikonjatkoa kaikille ja tsemppiä syksyyn!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti