torstai 27. maaliskuuta 2014

I am back!

Helou, päätin, että nyt vois olla hyvä aika katkaista tämän blogin hiljaiselo ja kertoa vähän kuulumisia!

Hiljaiselo johtuu ensisijaisesti siitä, että mun elämässä reilun puolen vuoden aikana tapahtuneet suuret muutokset ja elokuussa aloitettu hyvin haastavaksi osoittautunut työpaikka johtivat siihen, että tämä alkuvuosi on ollut mulle niin raskas, että olen ollut nyt puolitoista viikkoa sairaslomalla uupumuksen takia.

Ihan hirveästi en ajatellut tätä asiaa täällä avata, koska kyse on aika yksityisistä jutuista, mutta siinä vaiheessa kun ensimmäinen ajatus joka aamu 10-12 tunnin yöunien jälkeen oli "en jaksa", kun töissäkäyminen oli ainoa mitä jaksoin, kun kaikesta mulle tärkeästä meni ilo, kun läheiset ihmissuhteet kärsivät ja itkin joka päivä, tajusin (läheisten asiasta myös vinkattua), että nyt tarvitsee pysähtyä.

Koska aika iso iso osa ongelmista kumpuaa mun työstä, jatkuu selvittely siellä päässä kun maanantaina töihin palaan ja käynnit työterveydessä jatkuvat myös jonkun aikaa mun henkisen hyvinvoinnin ja jaksamisen tukemiseksi. Näistä asioista en kuitenkaan voi täällä sen enempää kirjoittaa. Sen verran voin mainita, että sairasloman aikana mulla on hyvin ollut aikaa miettiä tulevaa ja syksyllä varmasti puhaltavat uudet tuulet töiden suhteen, ehkä jopa alan hetkeksi vielä kuluttaa koulun penkkiäkin. :)

Siitä voin kirjoittaa, miten nämä vajaat pari viikkoa ovat tehneet mulle todella hyvää. Mulla onneksi oli rohkeutta pysäyttää tilanne kun sen vielä suhteellisen pienillä keinolla voi parantaa. Ensisijaisesti olen nyt keskittynyt hoitamaan yksityiselämäni kuntoon. Työpaikka on kuitenkin vain työpaikka, vaikka työ tärkeää onkin, niin tärkeämpää on kuitenkin oma hyvinvointi. Olen nähnyt paljon ystäviä ja tutustunut paremmin myös uuteen ystävään, hoitanut parisuhdetta, kävellyt paljon ulkona auringonpaisteessa, liikkunut enemmän (tästä kiitos työnantajalleni, joka tänä vuonna mahdollistaa mulle 12 käyntikertaa uimahalliin ja kuntosalille), maratoonannut lempparisarjaani ja hoitanut kuntoon kaikkea, mikä varsinkin tämän alkuvuoden aikana on kärsinyt; siihen kuntoon, että töihin palattuani ensisijaisesti muistan ja jaksan nauttia elämästäni töiden ulkopuolella.

Viime aikoina suurta iloa on tuottanut aurinko!!! Kevättakki ja aurinkolasit, melkein kesä!!




Aiheeseen sopii hyvin meikäläisen tämän hetken lempparibiisi!





Äiskän muru Nuppu on nautiskellut kovasti siitä, että mami on ollut enemmän kotosalla, suodaan tyttösellekin hetki tästä merkinnästä!



Nyt viettelelen löhöpäivää siihen asti, että saan viehättävää neitiseuraa iltapäiväksi ystäväni ja hänen pikku tyttärensä saapuessa kylään, ystäväni masussa vielä syntymätön kummipoikani. <3 Huomenna odottaa taas aamutreeni uimahallilla, oon kovin tykästyny touhun, ja viikonloppuna pääsen taas kultsin kanssa tien päälle, kalastajan vaimoke hyötyy välillä näinkin kivasti että pääsee mukaan reissuun! Kaikki on täällä siis pitkästä aikaa ihan hyvin. :) Pitäkää kaikki huolta itsestänne ja toisistanne, ihania kevätpäiviä kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti